سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند توصیه پیش از خرید دستگاه تردمیل

مطالعات نشان داده اند که افراد بیشتر بدنبال خرید تردمیل هستند تا سایر لوازم ورزشی دیگر، زیرا این وسیله برای راه رفتن یا دویدن در حالت طبیعی مناسب است و شما پس از هر جلسه تمرین ، توانایی بیشتری پیدا می کنید که مدت زمان بیشتری روی دستگاه راه بروید و از آن استفاده کنید.
 بهترین خرید زمانی اتفاق می افتد که شما بیشترین دانش را در خصوص تردمیل داشته باشید .

مطالعات نشان داده اند که افراد بیشتر بدنبال خرید تردمیل هستند تا سایر لوازم ورزشی دیگر، زیرا این وسیله برای راه رفتن یا دویدن در حالت طبیعی مناسب است و شما پس از هر جلسه تمرین ، توانایی بیشتری پیدا می کنید که مدت زمان بیشتری روی دستگاه راه بروید و از آن استفاده کنید.

وزن :

تردمیل انتخابی شما می باید  وزنی بیشتر از وزن بدن شما را تحمل نماید، چرا که هنگام دویدن و فرود روی دستگاه ، ضربه ای که وارد میشود از وزن بدن شما بیشتر است .

قیمت:

در انتخاب نوع دستگاه دودرجا ، قیمت یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده می باشد ..وقتیکه به قیمت توجه می کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که بهترین نوع دستگاه را در محدوده این قیمت انتخاب کنید. محدوده های قیمت معمولا به سه حوزه تقسیم می شوند. محدوده (500000 تا 1500000 تومان)،محدوده (1500000 تا 3000000 تومان)، و محدوده کیفی (3000000 تومان به بالا). اغلب تخفیفهایی هم در این زمینه وجود دارد.

قدرت و نوع موتور تردمیل:

نوع موتور تردمیل نیز مهم است چرا که موتورتنها قسمتی است که بیشترین کار را انجام می دهد. میزان قدرت (قوه اسب بخار) می تواند باعث سردرگمی شود. نکته ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار دهید میزان انجام کار مداوم است و برای این منظور موتورهای 2 تا 3 اسبی را بخرید.

تعیین میزان کار تردمیل در محدوده بین کار مداوم و بیشترین میزان کار قرار دارد. دنبال موتورهایی بگردید که دارای بیشترین وارانتی باشند که حداقل آن یکسال است.موتورهایی که با برق DC کار می کنند ، معمولا بیصدا تر هستند.

ثبات و پایداری تردمیل و حرکت نرم :

تردمیلها را در حالیکه کفش و لباس ورزشی خود را پوشیده اید امتحان کنید. حرکت پرافت وخیز و نامنظم تردمیل  قابل قبول نیست. دستگیره ها باید از استحکام کافی برخوردار باشند تا شما بتوانید به راحتی  از آن استفاده کنید و آنها را به راحتی بگیرید طوریکه مانع از حرکت دستهای شما نشوند.تسمه یا صفحه تردمیل باید به اندازه کافی پهن و طولانی باشد تا بتوانید به راحتی بر روی آن گام بردارید.

خصوصیات تمرینی تردمیل:

خستگی باعث از بین رفتن کارایی تردمیل می شود.مدلی را انتخاب کنید که مناسبترین برنامه های از پیش تعیین شده  را دارا است و می توانید بیشترین حالت برای سرعت و شیب را بر روی آن برنامه ریزی کنید. باید بتوانید شیب وسرعت را به راحتی از روی پانل دستگاه تنظیم کنید. صفحه نمایشگر ضربان قلب بر روی تردمیل مناسب است.به نظر میرسد که جای نگهدارنده بطری آب و یک جای کتاب نیز ضروری باشد .  کتابها یا تصاویر ویدئویی می توانند شما را در جهت استفاده بهتر راهنمایی کنند.

اما آنچه از همه موارد فوق مهمتر است ، انجام تمرینات تحت مراقبت و کنترل مربی و یا یک تیم کارشناس خبره است .

نظارت اصولی برتمرینات میتواند از کند و یا سرد شدن شما در استفاده از تردمیل پیشگیری نماید.

صدا و فضای مورد استفاده:

شما باید تردمیل را در فضای مورد نظرتان استفاده کنید تا بدانید چقدر صدا تولید می کند؟ اگر قصد دارید که به تلویزیون نگاه کنید و یا موسیقی گوش دهید باید سر و صدای تردمیل مانع از این کار نشود. مدلی که در فروشگاه کوچک به نظر می رسد،می تواند در اتاق مورد نظر شما بزرگ جلوه کند . اندازه آنرا هنگامیکه دستگاه در حال بسته قرار دارد بررسی کنید و به نحوه جابجا کردن آن توجه کنید.

تردمیلهای معمولی در مقایسه با انواع موتوری:

بدلیل وجود تفاوت در قیمت بسیاری از افراد تمایل دارند که به جای تردمیلهای موتوری ، نوع معمولی آنرا خریداری کنند. اما تردمیلهای معمولی در مقایسه با انواع موتوری دارای مشکلات زیادی هستند. حرکت دادن آنها معمولا بدون داشتن بیشترین مقدار شیب دشوار است و در حال حرکت هم شما نمی توانید شیب را تغییر دهید.اغلب دارا بودن قیمت پایین به این معناست که آن دستگاه از استحکام کمتری برخوردار است و ...

تعیین اهداف در رسیدن به تناسب اندام با دستگاه دودرجا :

یکی از اقدامات مهم در اجرای برنامه طولانی مدت تنا سب اندام ،  تعیین اهداف آن است .
آیا هدف شما از ورزش با دستگاه دو ثابت ، کم کردن وزن بدن است ؟  یا بدنسازی و قوی کردن عضلات ، رفع تنش ها و اضطرابها و یا آماده شدن برای برنامه مسابقات است؟
تعیین برنامه ورزشی موفق بستگی به هدف شما از ورزش دارد. در زیر بعضی از اهداف عمومی تمرین ذکر گردیده است:

1ـ کاهش وزن
2ـ بدنسازی وتناسب اندام
3ـ بالا بردن انرژی بدن
4ـ بهبود فعالیت ورزشی
5ـ بهبود مقاومت بدن وقدرت قلب وعروق
6ـ حفظ وزن بدن
7ـتقویت عضلات پا
8ـ تصحیح برنامه خواب
9ـ کاهش استرس

درصورت امکان سعی کنید که اهداف ورزشی را تعریف کرده وسپس اهداف خود را مکتوب کنید ، هرچه بیشتردقت داشته باشید به همان نسبت پیشرفت خود را آسان تر تعقیب خواهید کرد.

اگر هدف شما بلند مدت است آن را به اهداف ماهیانه وهفتگی تقسیم کنید. عموماً در اهداف بلند مدت کمی انگیزه را از دست خواهید داد ، اما اهداف کوتاه مدت به آسانی قابل دسترسی میباشد. با انجام برنامه های مختلف و ثبت آنها میزان پیشرفت خود را تحت نظر داشته باشید.

می توانید فاصله وکالری مصرفی یا زمان را کنترل کنید . زمان مهمترین ومفید ترین عامل آزمایش می باشد .