سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی جهت خرید تردمیل با کاربری خانگی

تردمیل یک وسیله ورزشی است که امکان دویدن را در فضای بسته فراهم می‌نماید. در این مطلب از به اضافه سلامتی سعی داریم به نکاتی بپردازیم که لازم است در هنگام خرید تردمیل با کاربرد خانگی به آن توجه شود.

سرعت: میزان سرعت دستگاه تردمیل باید در حد توانایی افرادی باشد که می خواهند از آن استفادهخ کنند. اگر فرد می خواهد از تردمیل صرفا برای پیاده روی و دویدن آرام استفاده کنند میزان سرعت 10 کیلومتر کافی می باشد. سرعت حدود 12 کیلومتر برای افرادی که توانایی بیشتری دارند این سرعت برای افرادی مناسب است که می تواند مسافت 3 کیلومتر را در کمتر از 15 دقیقه بدوند یا در تست کوپر (12 دقیقه) 2400 متر بدود. سرعت بیشتز از 12 کیلومتر برای افرادی است که می تواند در تست کوپر مسافت بیشتری را بدوند و مناسب ورزشکاران می باشد.

شیب دستگاه: بر اساس اصل اضافه بار شیب تردمیل باعث افزایش شدت تمرینات می شود. استفاده از شیب دستگاه در هنگام دویدن برای ورزشکاران مناسبتر است و کاربرد این شیب در هنگام دویدن برای افراد عادی بسیار کم می باشد و بهتر است این افراد به جای اضافه کردن شیب دستگاه، سرعت آنرا افزا?ش دهند. در هنگام پیاده روی افراد عادی می توانند از شیب دستگاه استفاده کنند. اما این شیب برای افرادی که دچار عوارض و بیماریهای مزمن زانو (مانند سائیدگی و آرتروز) هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. علاوه بر این در افراد سالم هم استفاده از شیب بیشتر از 9 درجه توصیه نمی شود زیرا افزایش شیب بیشتر از این میزان سبب صدمه به اندام های تحتانی به خصوص زانو می شود.

امکانات دیگر: امکانات جانبی که مورد نیاز می باشد و دارای اهمیت بیشتری است شامل:

1- دکمه یا کمربند محافظ جهت موارد اضطرار یا اورژانس: اکثر تردمیل های موجود در بازار این قابلیت را دارا می باشند

2- حس گر های یا کمربند سینه ای برای سنجش میزان ضربان قلب: توجه داشته باشید که یکی از مناسبترین راه های سنجش شدت تمرین میزان ضربان قلب می باشد.

3- برنامه های تمرینی: به نظر می رسد مناسب است فرد دستگاه را به صورت دستی با راهنمایی یک مربی یا کارشناس تربیت بدنی تنظیم کند. این برنامه ها حالت عمومی دارند و مناسب استفاده در تمامی افراد نمی باشد.